Alates 1. maist muutuvad Haljala vallas avaliku ürituse korraldamise ja pidamise nõuded
Haljala vallavalitsus
24. aprill 2022
Haljala Vallavolikogu võttis 19. aprillil 2022 vastu määruse nr 18, millega kehtestati uues redaktsioonis Haljala vallas avaliku ürituse korraldamise ja pidamise nõuded. 2018. aastal vastuvõetud määrus tunnistati kehtetuks.
Uue määrusega sooviti ühtlustada korduvalt muudetud nõuete teksti ning teha avaliku ürituse korraldamisega seotud korras muudatusi, mis lihtsustaksid ja teeksid avaliku ürituse korraldamisega seonduva protsessi selgemaks.
Üks suurimaid muudatusi puudutab kõrgendatud turvariskiga avaliku ürituse määratlust. Nimelt otsustati osalejate arv kõrgendatud turvariskide loetelust välja jätta. Põhjuseks nii Politsei- ja Piirivalveameti seisukoht kui ka soov Haljala vallas suvehooajal toimuvate sündmuste korraldamise protsessi lihtsustada. Kõrgendatud turvariskiks loetakse endiselt: liikluse ümberkorraldamist, alkohoolsete jookide müümine või pakkumine, ajutise ehitise paigaldamine ja pürotehniliste toodete või lahtise tule kasutamine.
Ühtlasi eristavad uued nõuded selgemalt loa taotlemise kohustust ja loa taotlemisega seotud kuupäevi:
1. Avaliku ürituse korraldamise taotlus tuleb esitada hiljemalt 21 päeva, kuid mitte varem kui 6 kuud enne ürituse toimumist.
2. Avaliku ürituse korraldamise taotlus tuleb esitada hiljemalt 30 päeva enne ürituse toimumist, kui avalik üritus tingib vajaduse korralda ümber liiklus ja/või ühissõidukite töö.
3. Luba ei ole vaja taotleda ürituse korraldamiseks piiratud territooriumil või ehitises (siseruumides), kui üritus vastab sellise territooriumi või ehitise kasutusotstarbele ja sellega ei kaasne vähemalt ühte nõuetes kirjeldatud kõrgendatud turvariski. Korraldaja teavitab ametiasutust sellise ürituse toimumisest vähemalt 14 päeva enne ürituse toimumist ametiasutuse üldise elektronposti aadressi teel.
4. Ürituse korraldamiseks ei pea luba taotlema ametiasutuse hallatav asutus (välja arvatud kõrgendatud turvariskiga ürituse korral). Üritust korraldav hallatav asutus teavitab ametiasutust sellise ürituse toimumisest elektronposti aadressil haljala@haljala.ee vähemalt 14 päeva enne ürituse toimumist.
Edaspidiselt tuleb avaliku ürituse korraldamise taotluses ära märkida ka parkimisvõimalused. Seda mitmel põhjusel, esiteks ohuolukordade või liiklusega seotud kitsaskohtade ennetamiseks ning ühtlasi ei ole Lahemaa rahvuspargi territooriumil ilma eelneva kooskõlastuseta haljasaladel parkimine lubatud.
Uute nõuete kehtestamisega täpsustati ka avaliku ürituse korraldaja kohustusi. Selgemalt toodi välja tuleohutuse ja evakuatsiooninõuetega seotud kohustused, ühtlasi tuleb edaspidiselt korraldajal lähtuda ürituse korraldamisel keskkonnasäästlikkuse põhimõttest.
Loa väljastamise protsessis muudatusi ei ole. Peale nõuetekohase taotluse saamist otsustab vallavalitsus loa väljastamise 10 päeva jooksul. Loa väljastamisest ja ürituse toimumisest teavitatakse korraldajat ning Politsei- ja Piirivalveametit.
Muudatused jõustuvad 1. mail 2022. Samast päevast alates tuleb loa taotlemisel kasutada ka uut avaliku ürituse korraldamise loa taotluse vormi, mille on Haljala Vallavalitsus kinnitanud 21.04.2022 korraldusega nr 137.
Lisamaterjalid:
Haljala vallas avaliku ürituse korraldamise ja pidamise nõuded
Avaliku ürituse korraldamise taotluse vorm
Lisainformatsioon:
Kent Kerner
avalike suhete spetsialist
tel 5194 7655
e-post kent.kerner@haljala.ee